• ifx8fd9ba3d9490275c eduresized zabkyMesiac marec spájame nielen s príchodom jari, ale i s mesiacom knihy. V rámci mesiaca knihy sme už tradične zorganizovali v školskej knižnici recitačnú súťaž, ktorá má v našej materskej škole dlhoročnú tradíciu. Deti brali súťaž naozaj vážne a poctivo sa pripravovali. Veľký talent malých básnikov bol patrične ocenený potleskom a malým darčekom. Spoločne sme prežili krásne literárne dopoludnie.

citajme24 1

Linka detskej istoty zorganizovala už 15. ročník celoslovenského detského čitateľského maratónuktorý bol tento rok realizovaný s významnou podporou Ministerstva školstva, výskumu, vývoja a mládeže Slovenskej republiky.

Cieľom podujatia „ČÍTAJME SI…“ je podporiť a zvýšiť záujem detí o čítanie kníh a zapojiť do celoslovenského detského čitateľského maratónu čo najväčší počet detí (žiakov a študentov), ktorí čítajú v rôznych jazykoch súčasne v danom termíne vo viacerých mestách či obciach po celom Slovensku. Tento rok sa tento čitateľský maratón  konal v termíne od 18. do 22. marca 2024. Čítalo sa po celom Slovensku na školách a v knižniciach, v školských kluboch, v centrách voľného času, v škôlkach atď. Čítalo sa aj v našej škole. Žiaci z 1. stupňa čítali už počas rozprávkovej noci knihu Márie Ďuríčkovej Danka a Janka a žiaci 2. stupňa čítali knihu podľa svojho vlastného výberu v týždni od 18.3. do 22. 3. 

citajme24 2

vsetkovedko 2024

 

Do veľkej súťaže o najmúdrejšieho z najbystrejších sa v tomto školskom roku na našej škole zapojilo 15 žiakov, z toho 14 získalo titul Všetkovedko  a jeden si odniesol titul Všetkovedkov učeň. Sme veľmi radi, že aj žiaci z našej školy sa zapájajú do tohto projektu.

A ako to tohto roku dopadlo? Tituly Všetkovedka získali: 1.A - Michael Sapieta, Tomáš Hujík, Peter Malík, Michal Kortiš, Ivica Mičuchová, Jonas Locatin, Branislav Jančok, Sophia Škorvanová, 1.B - Oliver Hulín, Olívia Buntová, Irina Jankuvová, Šimon Markuš, Viktória Hrmelová, 3.B – Terézia Tarabíková a titul Všetkovedkov učeň získal Matej Mohylák z 3.B Všetkým gratulujeme a prajeme veľkú túžbu po nových vedomostiach.

knika 2B 1

Žiaci 2.B triedy si pripomenuli "marec - mesiac knihy" výrobou vlastnej originálnej knižky. Sami si zvolili tému i obsah svojej knižky. Niektoré boli rozprávkové, niektoré náučné či dokonca vytvorili školskú učebnicu - Šlabikár. Žiaci využívali predovšetkým vlastnú fantáziu a tvorivosť pri písaní príbehov, ktoré doplnili o pôsobivé ilustrácie. Knižku si následne zošili zošívačkou.

knika 2B 2

 

HK okres 2HK okres 1

 

Na tohtoročnom okresnom kole Hviezdoslavovho Kubína v Bytči nás reprezentovali žiaci Silvia Korbášová a Sebastién Peter Nemčák (6.A), Kristínka Sapietová a Kristínka Bohiníková (9.A) a za prvý stupeň Ester Starovská a Adam Brezina (3.A). V silnej konkurencii obstáli nakoniec Adam Brezina, Ester Starovská a Kristínka Sapietová, ktorí obsadili krásne 3. miesta. Gratulujeme.

Najúspešnejší riešitelia Geografickej olympiády zo školského kola sa zúčastnili na Okresnom kole Geografickej olympiády v CVČ v Bytči 12. 03. 2024.

V kategórii G nás reprezentovali žiaci piateho ročníka:

Lenka Kozáková, Lukáš Kudelčík, Natália Tarabíková.

V kategórii F (6. – 7. ročník):

Viliam František Sako a Peter Mohylák.

V kategórii E (8. – 9. ročník) žiaci:

Soňa Jánošíková, Kristínka Bohiníková a Róbert Kozák.

Olympiáda bola veľmi náročná. Najskôr monotematická časť, regionálna a nakoniec praktická časť. Žiaci mohli získať spolu 100 bodov, aby boli úspešní riešitelia potrebovali najmenej 65 bodov. V kategórii G bol úspešný riešiteľ Lukáš Kudelčík, ktorý v tejto kategórii obsadil 2. miesto. V kategórii F bol úspešný riešiteľ Peter Mohylák, ktorý obsadil 3. miesto a bude nás reprezentovať na krajskom kole. V kategórii E bola úspešnou riešiteľkou Soňa Jánošíková.

419133286 1152341832885205 6003410398133230706 n

418931097 939189644128460 4962048939747794781 n

 

 

 

 

 

 

 

Všetkým súťažiacim ďakujeme za reprezentovanie školy, úspešným blahoželáme a postupujúcemu prajeme veľa úspechov na krajskom kole.

PD1

Deň sv.Patrika ja kultúrny a náboženský sviatok,ktorý sa oslavuje 17.marca. Aj na našej škole sme si pripomenuli sviatok, ktorý patrí medzi najrozšírenejšie v mnohých anglicky hovoriacich krajinách. Žiaci sa dozvedeli o sv.Patrikovi,ktorý podobne ako u nás Cyril a Metod, bol poslom kresťanstva v Írsku. Tematické hodiny sme si v angličtine strávili čítaním,dopĺňaním,riešením kvízov, vystrihovaním, maľovaním… Chceme,aby žiaci spolu vo vyučovaní cudzieho jazyka vnímali aj kultúru v angličtine hovoriacich krajín a tým si tiež budovali vzťah k cudziemu jazyku.

PD2

 

 
 

RN 24 1

V piatok 15. 3. sme po dlhšej prestávke obnovili medzi deťmi veľmi obľúbenú akciu ROZPRÁVKOVÁ NOC.  Naša škola opäť zažila čarovnú rozprávkovú noc, tento rok venovanú našej obľúbenej detskej spisovateľke Márii Ďuríčkovej.. Pre deti bol pripravený veľmi zaujímavý program až do polnoci. Po ubytovaní sa v triedach, sme si všetci spoločne pozreli na dolnej chodbe divadlo zo Šuflíka. Všetkých nás rozosmiali, rozospievali a roztancovali veselé tri prasiatka. Rozprávka sa nám veľmi páčila. Po chutnej večeri sme sa opäť vrátili na dolnú chodbu, kde nám spisovateľku Máriu Ďuríčkovú predstavili jej najznámejšie postavy - dvojičky Danka a Janka.. Potom sme si v triedach čítali rozprávky z knižky Danka a Janka a plnili zadané úlohy v triedach i v miestnej knižnici. Samozrejme nesmeli chýbať športové súťaže v telocvični, ktoré si pripravili naši deviataci. Tých najodvážnejších čakala strašidelná cesta odvahy a nakoniec nesmela chýbať pyžamová party. O polnoci sme zaľahli do svojich spacákov a plní zážitkov sme sa snažili zaspať. Niektorým sa to podarilo až nad ránom. Opäť bolo super, ďakujeme deviatakom za pomoc a tešíme sa na ďalšiu rozprávkovú noc. 

RN 24 2

KP

Žiaci deviateho ročníka si na hodinu biológie, v rámci projektového vyučovania, pripravili veľmi zaujímavé, pútavé projekty na tému: Katastrofické geologické procesy. Priblížili spolužiakom prejavy mohutných ničivých síl, ako sú ničivé zemetrasenia, hrozivé erupcie sopiek, zradné zosuvy, neskrotnú silu vody, zrážku meteoritov, lavíny, piesočné búrky, cyklóny, hurikány, tornáda, suchá a následné požiare a iné. Aby bolo možné odvrátiť alebo aspoň minimalizovať tragické následky živelných pohrôm, je potrebné poznať príčiny, ktoré ich vyvolávajú. Je dôležité rozšíriť obzor znalostí a definovať spôsoby riešenia globálnych planetárnych problémov. Toto sa deviatakom podarilo. Projekty boli naozaj veľmi pekne spracované a hlavne poučné.